0500 200 999 info@raitamatto.fi

Oletko huomioinnut mihin kaikkialle ja kuinka pitkäksi aikaa oma esityksesi voi lopulta päätyä?

Unohdamme usein erilaisa esityksiä ja materiaaleja tehdessä, kuinka suuri ja pitkä vaikutus tietyllä esityksellä voi olla. Esityksen tulisi olla hiottu ja viimeistelty huolella, kun materiaali lähetetään asiakkaalle tai esitys esitetään yleisölle. Tässä listattuna kolme esimerkkiä siitä, kuinka joskus huono esitys voi jäädä elämään hallitsemattomasti myös varsinaisen esityksesi jälkeen.

1) Ihmiset ottavat esitysmateriaalista kuvia

Oletko ikinä ottanut kuvaa jonkin esityksestä? Olet ainakin varmasti nähnyt kun katsojat ovat alkaneet tallentamaan mielestään hyviä ajatuksia valokuvaan älypuhelinten yleistyessä. Kuva diaesityksestäsi saattaa siis päätyä valokuvaksi ja todennäköisesti vielä sosiaaliseen mediaan.

2) Asiakkaat tulostavat, tallentavat ja jakavat materiaaliasi

Yhä useammin yritysesittelyt tai erilaiset materiaalit lähetetään asiakkaalle keynote- tai powerpoint muotoisena esityksenä tai pdf tiedostona. Tyylikäs ja hiottu esitys on tällöin erinomainen mahdollisuus erottua joukosta ja jäädä asiakkaan mieleen. Huolimaton ja huono esitys sekä materiaali voi kuitenkin tuottaa sinulle tuskaisia hetkiä. Jos esityksesi laitetaan jakoon yrityksen sisällä, niin kaikki asiakkaat tai heidän työkaverit eivät välttämättä ymmärrä esitystäsi samalla tavalla kuin sinun esittämänäsi tai hyvän ensitapaamisen jälkeisenä toimenpiteenä.

3) Diaesitys jää mieleen

Asiakkaalle jää usein jotain mieleen esityksestäsi. Se ei välttämättä ole yksittäiset lauseet tai yksityiskohdat. Muistiin jäävä jälki on usein vaikutelma ja uskottavuus. Muistamme usein ne asiat joista innostuimme ja josta opimme jotain uusia näkökulmia.